söndag 1 september 2013

Första september är här

Klockan har passerat tre och jag har förbannat svårt att sova. Om drygt fem timmar ska jag upp och ytterligare ett par timmar senare så går flyget från Arlanda.

Det är på riktigt alltså. Och det är dags. Jag är nervös, lite skraj, men samtidigt hur taggad som helst. Hundra känslor och tusen tankar i huvudet just nu, men det blir säkert bra. Det brukar det bli till slut.

Nu ska jag lägga mig för sista gången i Sverige på ett par månader. Nästa gång jag uppdaterar bloggen är det förhoppningsvis från ett trevligt café i hjärtat av Florens. Eller från ett litet rum i en skön studentlägenhet.

12:00 lyfter planet som tar mig till mitt la vita fiorentina. 10 dagar har passerat. Första september är här.

4 kommentarer:

  1. Gud va roligt att du ska åka till Italien! Vill själv åka dit när jag tagit studenten. Jag kommer vänta spänt efter de kommande inäggen. Hoppas du har det roligt och njut av den tiden du är där! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååå, blir skitglad av att du läser! Hittills är det riktigt nice, du borde verkligen åka sen! :)

      Radera
  2. Kommer följa bloggen intensivt, helt sjukt att tänka att du är i Florens nu och inte tio minuter från mig!
    Har bestämt mig för att komma och hälsa på, minst en gång!
    Ha det skitkul nu och njuuut!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, så är det! Kom tio gånger om du så vill! Jag välkomnar dig med öppna armar, som sagt! ;)

      Radera